نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
درباره وبلاگ


برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و شادی روخ شهدا صـــــــــلــــــــوات
نويسندگان

اديان جديد، جنبش‏هاى نوپديد دينى، اديان بديل يا اديان دوران جديد همگى واژگانى هستند كه از پديده جديدى در جهان معاصر خبر مى‏دهند و پژوهش‏هاى گوناگونى را در حوزه‏هاى مختلف علوم از جمله جامعه‏شناسى، دين‏شناسى، روان‏شناسى و جرم‏شناسى به خود اختصاص داده‏اند . مراكز و نهادهاى گوناگونى در بررسى اين مساله شكل گرفته و شخصيت‏هاى معروف و پرتلاشى در اين عرصه پژوهشى پاى نهاده‏اند.

«. . . و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد; در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست . . .» (حجرات، 12)



ادامه مطلب ...

بررسي اجمالي اعتبار مهم‌ترين منابع کهن در موضوع نشانه‌هاي ظهور

1- «الغيبة» نعماني

2- «کمال الدين و تمام النعمة»

نويسنده اين کتاب، «محمد بن علي بن بابويه قمي» معروف به شيخ صدوق است که يکي از برجسته‌ترين عالمان شيعه به حساب مي‌آيد و همگان به دانش گسترده، وثاقت، تقوا و درجات والاي معنوي او معترفند.

وي در سال‌هاي ابتدايي قرن چهارم (305 يا 307) در خاندان علم و تقوي و در شهر عالم پرور قم ديده به جهان گشود. پدرش که يکي از دانشمندان و فقهاي برجسته دوران خود بود فرزند دار نمي‌شد. به همين جهت نامه‌اي به حسين بن روح (نائب خاص امام زمان) نوشت و از امام عصر درخواست دعا کرد و حضرت در نامه‌اي براي فرزند دار شدن او دعا فرمود. بنابراين يکي از افتخارات شيخ صدوق اين است که با دعاي امام زمان به دنيا آمده است (رجال نجاشي، ص 262)

شيخ طوسي او را «دانشمندي جليل‌القدر، حافظ احاديث، آشناي به رجال و نقادي عالي مقام در زمينه حديث» معرفي کرده و مي‌گويد: «از نظر حفظ احاديث و کثرت معلومات در ميان دانشمندان قمي، مانند او ديده نشده است. او حدود سيصد اثر تأليفي از خود به يادگار گذاشته است.» (فهرست طوسي، ص 442) البته از ميان تأليفات فراوان او تنها 18 اثر به دست ما رسيده است. در مورد بزرگي شيخ صدوق همين بس که او نويسنده کتاب «من لايحضره الفقيه» يکي از کتب اربعه شيعه (چهار کتاب برتر حديثي) است. وي پس از عمري پر برکت در سال 381 هجري ديده از جهان فرو بست.

شيخ صدوق در مقدمه اين کتاب پس از اشاره به شبهات فراواني که در زمينه غيبت امام عصر وجود دارد، از دستور امام زمان در عالم خواب بر نگارش کتابي در اين زمينه خبر مي‌دهد.



ادامه مطلب ...

همانگونه که وجود امام زمان و ساير امامان در زمان حضور و ظهور ايشان داراي برکات و فوائد بزرگي است .در زمان غيبت نيز وجود او منشأ برکات فرواني است از جمله:

1- اميدبخشى؛ اعتقاد به امام زنده‏اى که هر لحظه اميد به ظهور آن است، همچون زنده بودن فرمانده در ميدان جنگ است که موجب دلگرمى و اميد به پيروزى در سربازان است.

2- اثر تربيتى و خودسازى؛ توجه به نظارتى که از طرف امام (عج) هر هفته نسبت به پيروانش اعمال مى‏گردد، مى‏تواند تأثير ويژه‏اى روى افراد بگذارد؛ زيرا از برخى آيات مانند “و قل اعلموا فسيرى اللَّه عملکم و رسوله و المؤمنون” بگو عمل کنيد، خداوند و فرستاد? او و مؤمنان اعمال شما را مى‏بينند. و روايات فراوانى که در مورد ارايه اعمال نيکان و فاجران (و گنه کاران) در هر روز، يا هر دوشنبه، يا پنج شنبه به پيامبر گرامى اسلام (ص) و امامان معصوم (‏ع) وجود دارد، ضرورت محاسبه و مراقبه‏ى اعمال امرى کاملاً روشن و مسلم است.

مؤمنان منتظر، خود و اعمال خود را حاضر در محضر آن وجود شريف مى‏دانند و از خوف اين که مبادا خاطر آن عزيز را مکدر نمايند و موجب ناراحتى و يا محروميت از عنايت ويژه ايشان شوند، مواظب اعمال و رفتار خويش بوده و براى قرب بيشتر و جلب توجه خاص آن حضرت، در راه تعالى و آمادگى بيشتر تلاش مى‏نمايند.

3- پاسدارى آيين خدا؛ اميرمؤمنان، على (ع)، در کلامى نورانى و کوتاه، لزوم وجود رهبران الاهى در هر عصر و زمان را بيان فرموده: “آرى هيچ گاه زمين از قيام کننده با حجّت و دليل خالى نمى‏ماند. خواه ظاهر و آشکار باشد، يا مخفى و پنهان. تا دلايل و اسناد روشن الهى ضايع نگردد، و به فراموشى نگرايد”.



ادامه مطلب ...

مرحوم حاج اسماعيل دولابي از علماي برجسته و از بزرگان اهل معرفت، درخصوص انتظار فرج تمثيل زيبائي دارند که نقل آن آموزنده است.

آن مرحوم مي‌فرمايند:
پدري چهار تا بچه را گذاشت توي اتاق و گفت اين‌جا را مرتب کنيد تا من برگردم، خودش هم رفت پشت پرده. از آن‌جا نگاه مي‌کرد مي‌ديد کي چه کار مي‌کند، مي‌نوشت توي يک کاغذي که بعد حساب و کتاب کند.
يکي از بچه‌ها که گيج بود، حرف پدر يادش رفت. سرش گرم شد به بازي. يادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنيد.
يکي از بچه‌ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ريختن و داد و فرياد که من نمي‌گذارم کسي اين‌جا را مرتب کند.
يکي که خنگ بود، ترسيد. نشست وسط و شروع کرد گريه و جيغ و داد که آقا بيا، بيا ببين اين نمي‌گذارد، مرتب کنيم.
اما آنکه زرنگ بود، نگاه کرد، رد تن آقاش را ديد از پشت پرده. تند و تند مرتب مي‌کرد همه‌جا را.
مي‌دانست آقاش دارد توي کاغذ مي‌نويسد.

هي نگاه مي‌کرد سمت پرده و مي‌خنديد. دلش هم تنگ نمي‌شد. مي‌دانست که آقاش همين جاست.توي دلش هم گاهي مي‌گفت اگر يک دقيقه ديرتر بيايد باز من کارهاي بهتر مي‌کنم.
آن بچه شرور همه جا را هي مي‌ريخت به هم، هي مي‌ديد اين خوشحال است، ناراحت نمي‌شود.
وقتي همه جا را ريخت به هم، آن وقت آقا آمد.
ما که خنگ بوديم، گريه و زاري کرده بوديم، چيزي گيرمان نيامد. او که زرنگ بود و خنديده بود، کلي چيز گيرش آمد.
زرنگ باش. خنگ نباش. گيج نباش.
شرور که نيستي الحمدلله. گيج و خنگ هم نباش.
نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببين و کار خوب کن
خانه را مرتب کن، تا آقا بيايد.

 

يکي از نکات مهم در راستاي جهاني سازي، توجه به رسالت جهاني شيعه در جهاني‌سازي اين انديشه الهي است. بدون شک، انديشه شيعي، در جايگاه خاستگاه ايده مهدويت و ظهور، رسالت طرح و ترويج جهاني اين انديشه رهايي‌بخش را برعهده دارند و امروزه بيش از هر زمان ديگر، ضرورت بسط و گسترش انديش? ظهور منجي موعود در جايگاه يك ايد? جهاني و نجات‌بخش، احساس مي‌شود.

اين وظيفه در اين عصر- باتوجه به عطش فزاينده افكار عمومي به يك انديشه نجات‌بخش و آينده‌ساز ـ بيش از هر زمان ديگر، بردوش نخبگان فكري و انديشه‌سازان متفكر شيعي، سنگيني مي‌كند.

اين بار مسؤوليت، ناشي از تغيير شرايط حاكم بر جامع? شيعي و تفاوت وضعيت امروز باگذشته است. در گذشته، موضوع انتظار ظهور و پايان يافتن غيبت حضرت مهدي عليه السلام، كه از مختصات انديش? شيعي است، بيشتر يك موضوع اعتقادي و باور مذهبي تلقي مي‌شد كه آثار اميد‌بخش آن، جايگاه اعتقادي شيعه را تحكيم بخشيده و تا حد زيادي از آسيب پذيري آنان كاسته و شيعه را مقابل سياست‌هاي حذفي و سركوب‌گرايان? حكام جور در طول تاريخ، مقاوم نگه داشته بود. درگذشته، لزوم حفظ هويت مذهبي شيعه مقابل چالش‌ها و برخورد حذفي مذاهب ديگر و حكام وقت، جامعه شيعي را به رويكرد درون‌گرا و جدلي، سوق داده بود و اين بينش اعتقادي، يعني انتظار و چشم به راهي شيعه، همواره با يك منش سياسي و اجتماعي همراه بوده. ديگران، شيعه را گروهي هميشه مخالف و ناسازگار با حُكّام و سلاطين وقت و نافي مشروعيت حكومت آنان، مطرح كرده بود.



ادامه مطلب ...

شايد در همان لحظاتي که بر روي نيمکت پارک به تماشاي بازي نوه‌هايمان نشسته‌ بوديم و به آينده‌اي که در پيش‌روي آنها قرار خواهد داشت فکر مي‌کرديم و ناخودآگاه به دنبال تعريف تازه‌اي از خوشبختي مي‌گشتيم ...

شايد در همان مسيري که هر روز ما را به محل کار مي‌رساند و ما خواسته يا ناخواسته به ويترين کتاب‌فروشي‌ها نگاه مي‌کرديم و اسم کتاب‌هاي «سرشت تلخ بشر»، «معناي زندگي»، «بينوايان»، «وقتي تو بيايي» و «تاريخ جنگ‌هاي جهاني» را دوباره زير لب مي‌خوانديم ...

شايد در همان اتاقي که روزهاي زيادي براي انجام يک کار کوچک اداري به آن سرک مي‌کشيديم و هر بار مي‌ديديم که چگونه رابطه‌هاي ميان آدم‌ها ضابطه‌ها را مي‌بلعد و سپس آرزو مي‌کرديم که کاش هيچ دوست و آشنايي در هيچ کجا نداشته باشيم ...

شايد در همان دقايق بسياري که در ترافيک خشن و بي‌انتهاي خيابان‌ها گرفتار مي‌مانديم و زني با کودکي که در آغوش گرفته بود از ما اسکناسي طلب مي‌کرد و ما پيش از آنکه به بيچارگي او فکر کنيم، در ذهن خود جامعه‌اي را تصوير مي‌کرديم که در آن هيچ فقيري وجود نداشته باشد ...



ادامه مطلب ...

جريان‌ مهدويت‌، نظير پنج‌ جريان‌ ديگري‌ است‌ كه‌ قرآن‌ كريم‌ مطرح‌ كرده‌ و از حكم‌ عام‌ آن‌ پنج‌ جريان‌ جدا نيست‌. اين‌ جريان‌ خمسه‌ عبارت‌ از ربوبيت‌، نبوت‌، امامت‌، روحانيت‌ و ايمان‌ است‌. قرآن‌ كريم‌ ذكر مي‌كند كه‌ وقتي‌ هر كدام‌ از اين‌ پنج‌ جريان‌ در جامعه‌ مطرح‌ شده‌ است‌، عده‌اي‌ در برابر اينها موضع‌ گرفته‌، انكار و نفي‌ كرده‌اند، اول‌ اعراض‌ و بعد اعتراض‌ كرده‌اند و سپس‌ به‌ معارضه‌ برخاسته‌اند.

ولي‌ صاحب‌ آن‌ سمت‌، تلاش‌ و پيگيري‌ داشت‌ و اين‌ را در جامعه‌ تثبيت‌ كرد. نكول‌ اينها به‌ قبول‌ و انكارشان‌ به‌ اقرار تبديل‌ شد، گفتند چنين‌ چيزي‌ حق‌ است‌ لكن‌ مصداقش‌ ماييم‌، نه‌ آنكه‌ شما مي‌گوييد!



ادامه مطلب ...

 

ما عادت کرده‌ایم که امام‌مهدی را به آینده‌های دور حواله دهیم و فقط هرگاه که خواستیم درباره پایان دنیا فکر کنیم یا در مورد آن حرف بزنیم، ذکر خیری از ایشان هم داشته باشیم. همان‌گونه که عادت کرده‌ایم دین و خدا و پیغمبر را در گذشته بایگانی کنیم و هر وقت دل‌مان گرفت و یاد گذشته‌ها و خاطرات کردیم، غباری هم از قران و روایت و سنت بگیریم و عرض ارادتی بکنیم. جالب آنکه ما نه تنها سهمی از وضعیت حال و امروز خود برای دین و خدا و پیغمبر و امام‌مهدی قرار نمی‌دهیم که مواظب هستیم این عناصر ارزشمند، هیچ وقت وارد زندگی امروز ما نشوند!



ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بررسی, فرقه, معنوی ,اکنکار, :: 9:24 :: نويسنده : منتظر

در میان جنبش های شبه معنوی جدید ، « اکنکار» ، شاید تنها فرقه شبه دینی جدید باشد که بصورتی منسجم تر و مشخص تر در ایران به تبلیغ پرداخته است. مروجین این فرقه انحرافی مدعی هستندمکتب اک می تواند توسط افراد با مذاهب مختلف پذیرفته شود و مذهب قبلی آن هاراقدرتمندتر سازد . اکنکار نیز مانند بودیسم و هندو به تناسخ و حلول(زندگی های مکرر)اعتقاد دارند اکها برخلاف بوداییها به دنبال تجربه خدا هستند یعنی برای خود خدایی را متصور هستند و نور و صوت خداوندرا مطرح می نمایند آنها می گویند هدف اصلی ما این است که فرد درک کاملتری از زندگی خود داشته باشد .

 موسس این عرفان پال توئیچل است.نامبرده عضو نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا بوده که در سال  1965  مثلا  به روشنایی رسیده و تعالیم اش را تحت عنوان « عرفان اک » عرضه کرده است. مکتبی تعلیم گرفته از آموزه های یکی از اهالی تبت بنام « ربازارتابارز» توئیچل خود را پیامبر میدانست و پس از خود نیز این مقام را به شخص دیگری به نام «هارولد کلمپ» عضو نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا شاگرد سری او بوده واگذار کرد که امروزه استاد حق در قید حیات در طریقه اکن کار بشمار می آید . کتاب مقدس این فرقه « شریعت کی سوگمات » نام دارد و مکتب یاد شده نیز به « فرقه ی دانش باستانی سفر روح » اشتهار یافته است .  



ادامه مطلب ...

کتاب، مشتمل بر مطالبی است درباره رؤیا و عالم تخیل که با موضوعاتی از این دست به چاپ رسیده است :"رویا و سفر معنوی"، "شروع رویا آموزی"، "اکتشاف به زندگی‌های گذشته به واسطه رویا"، "انواع هشت‌گانه رویا"، "ادراک معنای رویا"، "شفا در رویا و امداد "و "از سفر رویا تا سفر روح ."واژه نامه کتاب نیز در انتها درج گردیده است.


هرز جمله‌های کتاب "هنر رؤیا بینی معنوی" هارولدکلمپ ترجمه مهیار جلالیانی/انتشارات نور و صوت ایساتیس، تهران 1379

خلاصه کتاب

کتاب، مشتمل بر مطالبی است درباره رؤیا و عالم تخیل که با موضوعاتی از این دست به چاپ رسیده است :"رویا و سفر معنوی"، "شروع رویا آموزی"، "اکتشاف به زندگی‌های گذشته به واسطه رویا"، "انواع هشت‌گانه رویا"، "ادراک معنای رویا"، "شفا در رویا و امداد "و "از سفر رویا تا سفر روح ."واژه نامه کتاب نیز در انتها درج گردیده است.

بیشتر مطالب این کتاب با اتفاقاتی که برای افراد رخ داده اثبات شده است. چندین تعبیر رویا توسط نویسنده صورت گرفته او کسانی که در خواب هدایت شده‌اند را اکیست معرفی می‌کند و خواب را علت خوشبختی می‌داند و معتقد به تناسخ می‌باشد و علت خواب‌های بد و بدرفتاری‌های دیگران با افراد را گناهان یا کارماهای زندگی قبلی می‌داند که با اکیست شدن و درخواست از ماهانتا می‌توان آنها را مستهلک نمود تا خواب‌های خوش و زندگی بهتری پیدا نمود. او استاد اک را بالاتر از عیسی مسیح (ع) می‌داند و او را و سایر ادیان را تا مرحله‌ای کارا می‌داند و برای طی مراحل بالاتر استاد اک و نویسنده یعنی هارولدکلمپ را راهنما می‌داند که با درخواست از وی قبل از خواب و یاد و مراقبه با نام رمزگونه او بدست ‌می‌آید.
 



ادامه مطلب ...


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 113
بازدید هفته : 206
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 199944
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1