نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
درباره وبلاگ


برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و شادی روخ شهدا صـــــــــلــــــــوات
نويسندگان
16 مهر 1392برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : منتظر
 
 
 
یکی از مهم ترین گزاره هایی که در ادوار گوناگون در فرهنگ مهدویت به آن اشاره شده است، مساله وظایف و تکالیف منتظران مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر غیبت کبری است. به این معنا که، ما به عنوان منتظران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف چه کنیم تا بستر ظهور قائم آل محمد را در جامعه فراهم کنیم. در ادامه و با توجه به محدودیت های موجود تنها به ذکر دو مورد از مهم ترین وظایف منتظران بسنده می کنیم:
آیا امام زمان(عج) همه را گردن می‌زند؟
 
 
 
امام برای هدایت ،تربیت و رحمت مردم می آید. چشم انداز حکومت حضرت این طور است که با دست امام عقل ها کامل می شود ،ایمان ها شکوفا می شود ،اخلاق های انسانی به نهایت درجه می رسد وعلوم گسترده می شود.
 
 
 
آخرالزمان
 
انسان برای رسیدن به حقیقت هستی و هدف خلقت خودش، باید از زندگی شیطانی عبور کند و وارد زندگی رحمانی بشود. یعنی باید از ولایت شیاطین خارج بشود و به ولایت خدای رحمان وارد بشود. در این راه انسان نیاز به رهبر راه دارد تا این رهبر ما را از پرتگاههای شیطانی نجات بدهد. و با سلامت انسان را از همه ی پرتگاهها عبور بدهد و را به اوج زندگی رحمانی برساند. ابتدا اعوذ بالله من الشیطان الرجیم سپس بسم الله الرحمن الرحیم. درتمام راه ما نیاز به یک رهبر رحمانی داریم که خودمان را به او بسپاریم .خدا از روی رحمت وعطوفت خودش، برای انسان یک رهبر کامل قرار داده است که قلب آن رهبر پر از مهر و عطوفت است. وجود رهبر راه ،تجلی رحمت خداوند است. خداوند خواسته است که دست انسان را بگیرد و در مقابل شیطان از آن حمایت بکند.
بزرگترین حمایتی که خدا قرار داده است وجود رهبری است که قلب او مالامال از عشق به انسان است. و می خواهد انسان را به کمال و حقیقت خودش برساند. این وجود سراسر رحمانی است و هیچ خودیتی در او نیست و شائبه ی هوای نفس در او نیست.
 
بیشترین مخالفت ‌ها با امام زمان(ع)، ازسوی دنیاطلبان و دنیاخواهانی است که در هراس از دست دادن آن یا به شوق و عشق زیاده خواهی آن هستند.
دنیاخواهی و اسیر دنیا بودن یکی از عوامل جداکننده حقیقت طلبان از باطل جویان است. از آنجا که حکومت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف عالم ‌گیر است و منفعت طلبان به عدالت سوق داده می شوند و بر آمال دنیا خواهی شان تازیانه عدالت و حقیقت نواخته خواهد شد؛ بنابراین بیشترین مخالفت ‌ها ازسوی دنیاطلبان و دنیاخواهانی است که در هراس از دست دادن آن یا به شوق و عشق زیاده خواهی آنند. پس مبارزه شان جدی ‌تر و کراهت و ناپسندی شان از آن حادثه و از آن واقعه، بیشتر و جدی ‌تر است.
16 مهر 1392برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : منتظر
 
احادیث شریف دلالت دارند كه جنبش امام مهدى و انقلاب مقدس ، در شانزده ماه به فرجام مى رسد. ایشان در شش ماه نخست، ترسان و امیدوار است و رخدادها را مخفیانه توسط یارانش رهبرى مى كند، سپس دو ماه یا بیشتر در مكه خواهد بود، آن گاه رو به مدینه مى آورد و مدت اندكى آن جا مى ماند، بعد رو به عراق مى آورد، سپس به شام و قدس مى رود.
اوج جنگ با دشمنانش، هشت ماه است كه پیروزى هاى چشمگیرى هم به دست مى آورد و جهان اسلام زیر حكومتش یكپارچه مى شوند؛ سپس با یارى عیسى(علیه السلام) با غریبان صلح مى كند. نزدیك به شش ماه پیش از حركت ظهورش دو حادثه رخ مى دهد كه اشاره الهى به آنهاست:
16 مهر 1392برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : منتظر
 
 
امروز روز آغاز عشق است و عدالت؛ روز تولد شجاعت است و مردانگی؛ روز شکوفه دادن گل‌های «پرهیزکاری». روز به بار نشستن نخل‌های آزادگی، روز رویش شقایق‌های «شیعه» و امروز روز علی (ع) است.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی دانشگاه صنعتی شریف معتقد است، کسانی که راهی به امام زمان دارند، تمام زندگی و وجودشان پر از نشانه های مولاست و نیازی به ادعا و بیان آن ندارند حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، در گفتگو با خبرنگار سرویس اندیشه خبرگزاری آینده روشن، در پاسخ به این سؤال که تفاوت ادعای دروغین و ادعای راستین ارتباط با امام زمان گفت: مهمترین و آشکارترین تفاوت ادعای دروغین با ادعای راستین این است که ادعای راستین هیچگاه وجود ندارد حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، در گفتگو با خبرنگار سرویس اندیشه خبرگزاری آینده روشن، در پاسخ به این سؤال که تفاوت ادعای دروغین و ادعای راستین ارتباط با امام زمان گفت: مهمترین و آشکارترین تفاوت ادعای دروغین با ادعای راستین این است که ادعای راستین هیچگاه وجود ندارد.

16 مهر 1392برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : منتظر
 
از پیامبرگرامى اسلام (ص) دو روایت معروف نقل شده است كه با مقایسه آن مى توان به دشوارى انتظار پی برد. 
افضل لاعمال احمزها (1 ) و افضل اعمال امتی انتظار الفرج (2) علل دشوارى وظیفه منتظران را مى توان در چهار محور خلاصه كرد: 
1- آراستگى به عدالت وتقوا
2- آراستگى به بردبارى و پایدا رى
3- بهره مندى از دین شناسى بنیادین
4- لزرم اصلاح طلبى و ظلم ستیزى. 
رسیدن به این مراحل كارى است بس دشوار اما شدنى و هركس دشوارى انتظار را هموار كرد در زمره منتظران حقیقى مولا قرار مى گیرد كه امام صادق (ع) فرمود: هركس مى خواهد در شمار منتظران حقیقى باشد باید پارسایى پیشه كند و متخفق به مكارم اخلاق گردد(ع)
 
 
 
 
 
 
هشدار آیت الله مکارم شیرازی به گسترش فعالیت مدعیان مهدویت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم شب قدر در مدرسه امیر المؤمنین، نسبت به فعالیتهای گسبه گزارش آینده روشن به نقل از ایرنا، وی بامداد روز چهارشنبه در مراسم احیا درمدرسه امیرالمومنین (ع) افزود: این اشخاص منحرف با حضور در اطراف مسجد مقدس جمکران و کوه خضرنبی خود را به دروغ رابطان با آن حضرت معرفی می نمایند. وی ادامه داد: آگاه باشید که این افراد دروغ می گویند وهدفی جز انحراف جوانان ندارند. آیت الله مکارم شیرازی گفت: این افراد مسایل اخلاقی فراوانی را در حال انتشار دارند و در واقع همان دجالهای قبل از ظهور حضرت ولی عصر(عج )هستند. ترده مدعیان دروغین امام زمان (عج )هشدار داد. به گزارش آینده روشن به نقل از ایرنا، وی بامداد روز چهارشنبه در مراسم احیا درمدرسه امیرالمومنین (ع) افزود: این اشخاص منحرف با حضور در اطراف مسجد مقدس جمکران و کوه خضرنبی خود را به دروغ رابطان با آن حضرت معرفی می نمایند. 
 

رهبر طایفه کریشنا در ایران کسی به نام <وارنا کریشنا> است. مریدان او اغلب از قشر جوان هستند. آن‌ها محافل متعددی در طول هفته تشکیل می‌دهند. در محافل آن‌ها ابتدا سازهای هندی نواخته می‌شود و پس از خاموش کردن چراغ‌ها، همگی در یک حلقه مشغول به رقص خاصی می‌شوند.

 مقدمه

دو نفر با نام <کریشنا> شناخته شده‌اند که باید آن‌ها را از یکدیگر بازشناخت:


کریشنامورتی؛ وی متولد سال 1896 میلادی در جنوب هند است که پس از عمری تلاش در سال 1986 با داشتن 91 سال سن دیده از جهان فرو بست. او در خانواده‌ای برهمن متولد شد و تحصیلاتش را در اروپا و رشتة روانشناسی تکمیل کرد. حدود سی عنوان کتاب به زبان فارسی از وی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: تعالیم کریشنا مورتی، حضور در هستی، حقیقت و واقعیت، پرواز عقاب، برای جوانان، قدرت تغییر، نگاه در سکوت، خشونت و خلاقیت و عرفان خودشناسی. <بنیاد کریشنا> در هند عهده‌دار ترویج افکار و اندیشه‌های وی است.

راما کریشنا و وارنا کریشنا؛ او از اقشار محروم هند بود و خود را مظهر کریشنا (خدای پهلوانی) می‌نامید. وی در قرن نوزدهم میلادی افکار خود را منتشر ساخت. راما از ابتدا هندو بود، اما بعدها به آیین مسیحیت گروید. پس از مدتی به آیین بودایی و بعد هم به اسلام گروید و در نهایت به همان مذهب هندو بازگشت. امروزه مکتب کریشنا که از اصول و مبانی هندو پیروی می‌کند، سبب تشکیل محافلی در آمریکا و اروپا شده است.



ادامه مطلب ...

شوشتری می نویسد: "شيخ احمد بن فهد كتابى در علوم غريبه (جادو) جمع آورى كرده بود چون هنگام احتضار وى رسيد آن را به يكى از نوكران خود داده، وصيت كرد آن را در آب فرات بيندازد امّا محمّدبن فلاح كتاب را از وى گرفته و با خواندن آن كارهايى مثل نيزه بر شكم زدن و غيره انجام مى‏ داد. نوشته ‏اند كه احمد بن فهد حلّى فتواى قتل وى را صادر كرد ولى سيّد محمّد فلاح با ادعاى سيّد صوفى از اين فتوا رهايى پيدا كرد.
 
ایران در آستانه قرن هشتم میلادی حاکمیتی چند پاره داشت. در واقع حکومت ایلخانیان که دولت عباسی را برانداخت در استمرار و دوام دچار تعارض با ملت شد و تسلط خود را بر تمام پیکره ایران از دست داد. اینگونه بود که در نقاط مختلف ایران دولت های محلی گوناگونی شکل گرفته بود و از آن جمله مشعشعیان است در خوزستان و بین النهرین. به گفته ی عبدالله مستوفی این منطقه یعنی بین النهرین و خوزستان "دل شهر ایران" بود و شاید اکنون نیز باشد.



ادامه مطلب ...


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 113
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 199891
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1